کد مطلب : 6532
04 بهمن 1397 - 13:31
تعداد بازدید : 278 بار
اخبار » مقالات

در این نوشتار، هنر کمال الدین بهزاد در دو مکتب هرات پسین و تبریز صفوی و در روندی تاریخی، مورد بررسی اجمالی قرارمی گیرد. از آنجایی که این هنرمند صاحب سبک می باشد، مطالعه ی تعامل او با این مکاتب، هدف این نوشتار است. موازی بودن جریان های نگارگری ایرانی و تاثیر گذاری این جریان ها بر هم و نیز تاثیرپذیری آنها از مکاتب پیشین و همینطور ارتباط تنگاتنگ این مکاتب با حوادث تاریخی ایران، از مسائل این مطالعه میباشد.

در راستای نیل به هدف تحقیق، ابتدا نگاهی اجمالی به هنر نقاشی در ایران انداخته و سپس با مختصر توضیحی درباره مکاتب نگارگری ایرانی، به موضوع مورد بحث، یعنی سیر زندگی حرفه ای بهزاد در مکاتب مذکور می پردازیم.

این مقاله نگاشتۀ مژگان کاوسی در دوماهنامۀ علمی تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی، سال سوم، شماره 9 است.

دریافت مقاله

 

 

کد امنیتی
تازه کردن

آمار بازدیدکنندگان

مهمانان :

40 

امروز :
دیروز :
این هفته :
این ماه :
بازدید کل :
485
1040
6365
9498
16249450